התבלין הסודי: אהבה במטבח

לרגל ולטיינ'ס דיי, ישבנו עם הבשלנים שלנו לקפה (ועוגה, ועוגיות, ופשטידה קלילה וכמה קופסאות לדרך), וניסינו להבין, איך משלבים אהבה עם קריירה, ואיך מכניסים את בן/ת הזוג למטבח ונשארים בחיים?

נילי ואקי – סיפור אהבה יפני
אקי ונילי
נילי ואקי נפגשו באמצע רחוב בטוקיו, ומאז הכל היסטוריה. נילי הגיעה ליפן במסגרת טיול אחרי צבא, והתאהבה באקי ממבט ראשון. אחרי חצי שנה היא רצתה להמשיך למקסיקו, והוא בא בעקבותיה. "ומאז ועד היום אנחנו יחד", מספרת נילי, "ובסופו של דבר העתקנו את מגורינו לישראל ובנינו לנו בית עם שלוש בנות (10, 7, 4).

תמיד אהבנו את המטבח והחלטנו להצטרף ליאמי בעקבות המלצות של חברים לפני שנתיים וחצי בערך. העבודה המשותפת במטבח מאתגרת, אבל יש חלוקת תפקידים מאוד טבעית בינינו, כך שאננו נהנים מזה, והתוצאה מדברת בעד עצמה!

ביפן מאוד מקובל בולנטיינס דיי שהאישה נותנת לגבר במתנה שוקולד או משהו מתוק ואיכותי שהיא הכינה "הוֹנְמֶאִי-צ'וקו" (本命チョコ, "שוקולד אהבת אמת"), זה ממש הצהרת אהבה מבחינתה. ואם הוא ב14/3 חודש לאחר מכן ב white day מחזיר לה מתנה כמו לדוגמא סוכריות – זה סימן שהוא בעניין!

מיטל ואורי – הכל נשאר במטבח

מיטל ואורי (1)מיטל  ואורי מכירים זה עשור, נשואים עם שני ילדים, אביתר (4.5) ואבישג (3), שגם משמשים הטועמים הראשיים של העסק. "הילדים שלנו אניני טעם, אנחנו מפתחים את תפריט הילדים שלנו כל הזמן", הם אומרים.
מיטל: "הכרנו במסעדה שבה עבדנו ביחד. הוא היה מפנק אותי בארוחות בוקר שוות, התחלנו לצאת ומשם הכל היסטוריה. מאוד אוהבים לעבוד ביחד, יש בינינו דינמיקה מצוינת, כל אחד יודע מה התפקיד שלו, וחלוקת התפקידים מאוד ברורה. מצד שני, יודעים לתת יד אחד לשני כשצריך. אני מאוד פדנטית וכל עלה שלא במקום יכול לחרפן אותי, ואורי כבר רגיל ומבין את זה. בשבילי השירות הוא מעל להכל, וזה מתחיל מהכנת המנות במטבח".
איך הגעתם ליאמי?
"שנינו שפים לשעבר, אורי בוגר תדמור, שבשלב מסוים עבד גם בהייטק, בזמן שאני המשכתי לעבוד במסעדות ובשיווק יקבי בוטיק. מאוד רציתי להישאר בתעשיית האוכל אבל גם להיות להיות אמא כמו שרציתי, ולשלב בין שתי האהבות שלי. אורי חיפש בגוגל ומצא את יאמי! אחרי פגישת היכרות וטעימות נכנסתי לעניינים ועבדתי עם יאמי במשך שנתיים וחצי, ואורי תמיד תמך וגם הפשיל שרוולים ונכנס למטבח כשצריך. ראינו כי טוב ובמאי 2017 הוא תפס פיקוד על עמדת הגריל והסלטים, והצטרף לעסק. כל השכונה מריחה ואוהבת!

כיף לנו ביחד, הילדים מאושרים. עם כמה שהעבודה תופסת לנו חלק ניכר ביום אנחנו עדיין מצליחים לעשות את כל מה שאנחנו רוצים לעשות עם ובלי הילדים. העסק שלנו ביאמי עושה את החיים הרבה יותר נוחים, אנחנו הרבה בבית, הבית הוא החיים:)

אילנית ויניב – העסק המשפחתי שלנו

אילנית ויניב
"הכרנו בחנות נעליים כשהייתי עוד חיילת, יניב היה נהג משאית של החנות ואני הלכתי עם אחותי לקנות סנדלים והוא בדיוק הגיע והחלפנו טלפונים. אחרי שבוע עברנו לגור יחד, אחרי חודשיים הוא הציע לי נישואים ותוך שנה כבר היינו נשואים. כיום נשואים באושר כבר 20 שנה עם ארבעה ילדים (19, 17, 11.5, 6.5).

זו היתה אהבה ממבט ראשון. תמיד אהבנו לבשל יחד בבית. בגיל 42 יניב עבר התקף לב, ובזמן שהיה בבית הגענו להחלטה שהוא יעשה שינוי, ויתרכז במה שהוא אוהב בחיים. הוא בחר את המטבח ומשם זה התגלגל, הוא הלך ללמוד בישול והתמקצע, אני לימדתי אותו את כל הסודות של הבישול הביתי שהבאתי מהבית, ולפני כמעט שנתיים הגענו ליאמי והתחלנו את העסק. מאוד נהנים מהעבודה יחד, מאוד מאתגר כי בעצם כי זה עבודה בבית ויש את הילדים שהם כבר גם חלק מהעסק. מה שעוזר לנו הוא שיש חלוקת תפקידים ברורה. יניב אחראי על הקניות, אני על כל הלוגיסטיקה, ואת הבישול אנחנו עושים יחד.

יאנה ומוטי – לא נפרדים גם במטבחיאנה ומוטי
יאנה ומוטי הכירו בהרצאה בארה"ב לפני 14 שנה, עברו יחד לישראל, ומאז עושים הכל יחד. "יש לנו 2 ילדים (13,4). מוטי תמיד בישל מצוין, כשהכין לי ארוחה הייתי בשוק מכמה שזה טעים ומיוחד!", נזכרת יאנה. "בישראל כל הזמן חיפשנו מקום טעים לאכול בו, אבל לא מצאנו את מה שחיפשנו אז החלטנו לפתוח מסעדה, טיילנו בטיילת בתל אביב והוא ראה מקום סגור והחלטנו לפתוח שם ליד בניין האופרה "איכה" אוכל בייתי בוכרי ואירופאי, מסעדה שהיתה פעילה 8 שנים. לפני 3 שנים סגרנו בגלל כל מיני אילוצים. ואז מיד תוך חודשיים הצטרפנו ליאמי דרך חברה שהיא גם בשלנית ביאמי. מתוך זה שאנחנו מאוד אוהבים להיות יחד, גם העבודה שלנו במטבח מאוד כיפית ופורה".

גם בסיפור האהבה הזה – חלוקת התפקידים במטבח מאוד ברורה להם, כשכל אחד עושה את מה שהוא אוהב, וטוב בו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )