הצלחת הבריאה שלי

קאבר לפייסבוק

אז כבר הבנו שחשוב לאכול בריא, אבל לא תמיד אנחנו יודעים איך ליישם זאת ביום-יום שלנו.

גם בתפריטים המוצעים באתר יאמי, שבהם המנות מבושלות באופן ביתי ולא מתועש, עדיין תוכלו למצוא מנות מטוגנות, או כאלה שמכילות סוכר או גלוטן ומרכיבים נוספים, שלא תמיד בריאים לכל אחד.

לכן החלטנו לבדוק את המתכונים המוצגים באתר ולסמן את המנות לפי המאפיינים התזונתיים שלהן. למשימה זו גייסנו את שלי לרון-אברהם, שף של אוכל בריא עם ניסיון של 16 שנים בתחום. לפירוט נוסף על השף שלי – עברו לסוף המאמר.

שף שלי עזרה לנו לסמן בצורה ברורה את המנות המוצגות באתר, כך שתוכלו לבחור בדיוק מה לאכול ואם יש לכם בקשות מיוחדות תוכלו להתאים את ההזמנה לצרכים שלכם.

קצת על הצלחת הבריאה

עד היום שמענו בבית הספר ובכל מקום בו דיברו על תזונה נכונה על פירמידת המזון.

תוצאת תמונה עבור פירמידת המזון

הדרך עליה מדברים היום, הצלחת הבריאה, היא פשוטה ונכונה יותר:

הצלחת הבריאה

ההבדלים העיקריים בן הפירמידה לצלחת הבריאה:

# דגש על שימוש במזון לא מעובד ולא מתועש

# חלבונים יכולים להיות גם מן הצומח (ולא רק בשר, דגים או עופות)

# עידוד אכילת דגנים, עם דגש על דגנים מלאים והורדה של דגנים "לבנים, מזוקקים" (כגון לחם לבן, פסטות מקמח לבן וכו')

הדגש הוא על איכות התזונה ולא על הכמות, בשאיפה לחבר את הקהל להרגלי אכילה נכונים ומזינים, הכוללים אכילה מאוזנת של כל אבות המזון.

בשביל לעזור לכם להתמצא באתר יאמי ולמצוא בקלות את המנות המתאימות לכם, הוספנו לאתר "תיוגים", שמופיעים גם בעמוד של כל מנה וגם כרשימות של מנות, המתאימות לאותה קטגוריה. לדוגמא: כל המנות שאין בהן גלוטן יופיעו יחד תחת התיוג של "ללא גלוטן".

אלה התיוגים החדשים שתוכלו למצוא ב-יאמי:

ללא גלוטן-  גלוטן הוא חלבון שנמצא בעיקר בחיטה (וגם בשעורה, שיפון וכוסמין)

הבשלנים שלנו מוצאים חלופות בריאות ומזינות כמו קמחים מיוחדים, אבקת שקדים וכו'…פתרונות הטובים לצליאקים וגם לכל אותם הנמנעים מגלוטן, שמחפשים להרגיש יותר טוב ולא לפגוע בטעם ובאיכות האוכל.

 ללא סוכר– ללא תוספת סוכרים טבעיים או מלאכותיים.

במנות האלו הבשלנים שלנו לא משתמשים בהמתקה כלל, לא של ממתיקים מלאכותיים ולא טבעיים (כגון דבש, מייפל או סילאן)

דל נתרן– בממוצע אדם צריך לצרוך כפית נתרן ביום. כיום התצרוכת הממוצעת עומדת על פי 2-3 כפיות נתרן ליום לאדם!

במנות דלות הנתרן שלנו, הבשלנים משתמשים במעט מלח ומוצאים דרכים יצירתיות וטעימות לקבל מליחות בתפריט כמו שימוש בירקות שורש, באצות ועוד…

דל פחמימות-

פחמימות הן חומר דלק חשוב לתפקוד תקין של גופינו והכרחיות לתפקוד של המוח.

השאלה היא כמה אנו צורכים ביום ואיזה סוג. המנות בתיוג זה מכילות רק פחמימות מורכבות.

חשוב לצרוך פחמימות מורכבות שמכילות סיבים תזונתיים ומעניקות תחושת שובע, מתעכלות לאט בגוף ומשחררות אנרגיה קצובה לאורך זמן ולא פשוטות שמעלות לנו את רמת הסוכר בגוף ללא איזון, גורמות לעייפות, חוסר אנרגיה וקושי להתרכז לאורך היום.

מתאים לנשים אחרי לידה – מתכונים שמחזירים לנו את האנרגיה והחוסרים התזונתיים שנשים מאבדות בלידה כמו ברזל, סידן, אבץ, אומגה 3 וויטמינים ומינרלים רבים.

תזונה מחזקת אחרי לידה עוזרת לתופעות רבות, החל מנשירת שיער, עייפות, אנרגיה וריכוז לאורך היום. הבשלנים שלנו דואגים למנות מחזקות, מזינות ומנחמות לתקופה הלא פשוטה שאחרי הלידה.

יש לציין כי חלק מהמתכונים מתאימים גם להנקה.

בואו להכיר את שלי –  20171107_085328

שלי לרון, שף של אוכל בריא עם נסיון של 16 שנים, מעבירה סדנאות בישול בריא, הרצאות לפרטיים וארגונים וייעוץ להבראת המטבח.

את דרכה התחילה בתדמור, קורס שנתי אחרי הצבא, שם נחשפה ליסודות המטבח ולאהבתה לחיתוכים ולסכינים גדולות וחדות…

לאחר מכן שלי טסה ללמוד בלונדון בבית הספר המקצועי לאומנות הבישול והיין  Leiths school of food & wine  . משם חזרה לעבוד בתל אביב במסעדות גורמה משובחות כמו "כרמלה בנחלה", "אונמי," "פנגיאה" ועוד.

במשך שנים של למידה ועבודה אינטנסיבית שלי חיפשה דרכים להפוך את הבישול שלה לבריא יותר, ואת החיים לשפויים יותר. כך התגלגלה ל"משק ברזילי", מסעדה אורגנית צמחונית, שם עבדה כשפית כשמונה שנים.

עם המודעות והפתיחות של הציבור התמקצעה בבישול בריא, טבעוני וללא גלוטן ופיתחה מתכונים אין ספור ומנות משובחות ומפתיעות. במהלך השנים שלי המשיכה להתמחות בקורסים מקצועיים והשתלמויות רבות. כעת היא לומדת  בשנתה האחרונה במסלול תזונה טבעית וייעוץ לאורח חיים בריא במכללת רידמן.

"אני מאמינה שכל אדם שמקשיב לגוף שלו ומנסה ללמוד מעט ולהבין את סביבתו יכול להבין כיצד להזין את הגוף שלו בצורה הטובה ביותר וכן, זה פשוט לאכול בריא, יותר זול לאורך זמן, ואחרי השתפשפות קלה גם מאתגר ומספק."

לאתר של שלי לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק של שלי לחצו כאן

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s