קבלו אותם, את הירוקים!

green (2)

הם רעננים, משדרגים כל מנה, מתאימים לכולם, צמחונים, לטבעונים, וכאלו שבא להם להתפנק בירוקים. עשירים בויטמינים ומינרלים ולאחרונה רואים אותם יותר ויותר בכל צורה: סלט, תבשיל, לביבות, כריכים ואפילו בשייקים.

פעם כשהיינו חושבים על עלים ירוקים, כנראה שהדבר הראשון שהיה עולה לנו לראש זה פטרוזיליה או כוסברה, אבל היום גדל מגוון הירוקים, והמודעות והזמינות שלהם משנה את התמונה.

אז מה יש באותם עלים ירוקים ומדוע מומלץ להוסיף אותם לתזונה היומיומית?

הנה מספר עובדות שאחרי שתקראו, תרוצו לאכול קצת ירוק 🙂

  • עלים ירוקים הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים. אלו מסייעים למערכת העיכול, לתחושת השובע, לאיזון רמות הסוכר והכולסטרול בדם ואף מפחיתים סיכון לסרטן מעי הגס.
  • דלק חיוני לגוף! עלים ירוקים הם מקור עיקרי למגנזיום (יחד עם קטניות, אגוזים וזרעים) , על כן צריכה מגוונת מקבוצה זו מומלצת מאוד. מגנזיום הינו מינרל חיוני להפקת אנרגיה בגוף, לעצמות חזקות ובמקרים מסוימים יכול לסייע להרפיית שרירים.
  •  כיום אנשים רבים מפחיתים או נמנעים מצריכת חלב ומוצריו, על כן יש לשים לב לצריכת סידן ממקורות אחרים וטובים לא פחות. עלי החוביזה (חלמית), שכעת זו ה-עונה שלהם, עשירים ביותר בסידן עם ספיגה מצויינת. את החוביזה אפשר לשלב בשקשוקה, קציצות (טבעוניות או לא), מרק, ועוד הרבה מתכונים נוספים.
  • ברזל!!  כנראה שפופאי היה שרירי וחזק לא רק בזכות התרד אלא גם בזכות פטרוזיליה, בזיליקום, קייל, עלי בייבי ועוד עלים ירוקים מגוונים. שילוב של עלים ירוקים מעשיר את התזונה בברזל מהצומח ובתוספת ויטמין C (עגבניות, פירות הדר, קיווי, תות שדה) תרוויחו ספיגה מוגברת של ברזל בגוף.
  • עלים ירוקים כגון ספיר, לינה (אצה) וקייל נחשבים ל"מזון-על" עשיר בברזל, מגנזיום, חלבון מהצומח ולאחרונה רבים מאמצים אותם לתזונה היומית בשייק ירוק מרענן או במתכונים שונים. אמנם עדיין אין המלצות רשמיות או הוכחה מדעית מוכחת ליעילותם של מזונות העל הללו, אבל אם זה עושה לכם טוב – לכו על זה בהנאה!

ואם אתם רוצים לעורר את התיאבון, תראו את הסרטון הזה על הכנה של שקשוקה חוביזה

יעל רותם דיאטנית קלינית וספורט, מרצה במכון וינגייט, ביה"ס למאמנים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s