מרוץ החיים, תזונה נכונה בדרך אל האושר

מירוץ החיים (2)

החיים הם מרוץ אחד ארוך, גדוש חוויות ועשייה, מרגש, מאתגר, מלא באנרגיות, ממש כמו ריצת מרתון. אנו חווים קודם כל את עצמנו, זוגיות, משפחה , קריירה, משימות, רשימות של מה לעשות ומה לא, חלומות, שאיפות, רגעים טובים יותר וטובים פחות, מה שבטוח, זה שאנו מנסים להכיל ולהספיק הכל מהכל, לסיים את המרתון בהצלחה ענקית (להיות ראשונים אם אפשר והכי טובים עוד יותר טוב!) והכל קורה מהר! מרתון, כבר אמרתי??

בשביל לחיות אורח חיים בריא לא צריך לפנות זמן, אלא פשוט לחיות עם תשומת לב והקשבה לגוף שלנו ולמה שהוא צריך אנחנו צריכים לעשות  כמיטב יכולתנו במרוץ החיים.

האתגר שלנו הוא למצוא ולהשיג איזון- בריאות פיזית, נפשית ורגשית.

אני מבטיחה לכם מדובר במשימה אפשרית, אז בואו נתחיל!

 

  1. הכירו מחדש את תחושת הרעב והשובע שלכם. נסו להתחיל את הארוחה לא כאשר אתם "מורעבים" אלא מתחילים לחוש רעבים וסיימו את הארוחה לפני שאתם "מפוצצים". לוקח כ-20 דקות עד שמגיע מסר השובע למוח, לכן איכלו לאט יותר וחכו לתחושת השובע.
  1. תכנון מוקדם והתארגנות – נסו לתכנן 3 ארוחות עיקריות ביום (בוקר, צהריים, ערב), ו-2 ארוחות ביניים קטנות. תכננו את הארוחות שלכם מראש: לעסוקים, הלא מבשלים מבנינו יש פתרנות אוכל מזינים ונהדרים היום להזמנת אוכל מזין וביתי- הכל מתחיל ונגמר בתכנון.  תכנון היום מבעוד מועד יסייע לכם להיות בשליטה ולשמור על מאזן אנרגיה נכון. ולגביי ארוחות ביניים, הם כלי חשוב לאיזון רמות הרעב בין ארוחה אחת לשניה. הקפידו על "מחסן" קטן בתיק, ברכב או במשרד שיהיו בו מספר פירות יבשים, אגוזים, שקדים, גזר, גמבה, או כל נשנוש בריא אחר.
  1. הקפאה היא לא מילה גסה. כיוון שאורח החיים שלנו לעתים לא משאיר לנו זמן רב לבישולים, השתדלו למצוא פתרון יעיל שימלא לכם את המקפיא בכמויות אוכל מראש והקפיאו לשאירת השבוע ואף מעבר לכך. כך לא תמצאו את עצמכם מתפתים לג'אנק פוד כי אין שום דבר מוכן במקרר.
  1. הקפידו על צלחת מגוונת: מחצית ירקות, רבע חלבונים (עוף, דגים, הודו, בקר רזה, טופו, סייטן , קטניות), והרבע הנותר עם דגנים (רצוי מלאים כגון אורז בסמטי או מלא, בורגול, קינואה, כוסמת). שלבו מזון עשיר בסיבים תזונתיים –  סיבים תזונתיים מסייעים לתחושת השובע, ומפחיתים את הסיכון למחלות לב ולסוכרת סוג 2.
  1. תהיו נוכחים בארוחה עצמה – אכילה עם הסחת דעת, כגון מחשב או טלויזיה גורמת לנו לאכול מבלי לשים לב ולבסוף אפילו לחשוב: "היי, אבל לא אכלתי כלום היום"

הכי חשוב- להנות מכל רגע, כי אם לומר את האמת, לפעמים ה"מה צריך לעשות" מאוד ברור ועדיין אנו מתקשים לצאת אל הדרך. אל תמהרו, תתחילו מדבר אחד, אפילו שיראה לכם הכי קטן.

כי בשביל ללמוד לרוץ צריך קודם כל ללכת.

בהצלחה!

 

יעל רותם דיאטנית קלינית וספורט, מרצה במכון וינגייט, ביה"ס למאמנים

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s